НОВИ ВОЗИЛА DACIA

SANDRIDER ПРЕТСТАВНИК НА DACIA ЗА DAKAR!

  • Dacia претставен од Sandrider , прототип што ќе го вози тимот на Dacia, Sandrider на релито Дакар и на Светскиот шампионат во рели издржливост од 2025 година.
  • Sandrider е инспириран од концептниот автомобил Dacia Manifesto и ќе биде хомологиран во категоријата Ultimate T1+.
  • Учеството во моторните спортови и дава можност на Dacia да го тестира својот пристап кон суштинското, особено посветеноста на прифатлива елиминација на емисиите на јаглерод на терените со најсложени барања.
  • Sandrider ќе работи на синтетичко гориво произведено од Aramco.
Dacia, бренд кој се карактеризира со духот да се биде на отворено, ја продолжува својата мисија да ја редефинира основната опрема, од 2025 година ќе учествува на релито Дакар и Светскиот шампионат во рели издржливост (W2RC). За да се бори со најсложените и сурови терени, Dacia го дизајнираше својот претставник, Sandrider, прототип изграден за победа.

Инспириран од концептниот автомобил Manifesto, лабораторијата на нови идеи на Dacia претставена во 2022 година, Sandrider е целосно ново возило дизајнирано специјално за рели на издржливост. Неговиот дизајн е комбинација од експертизата за моторспорт на Groupe Renault и Prodrive, специјалист за моторспорт од Обединетото Кралство.

Во согласност со добро познатиот пристап на Dacia, Sandrider беше дизајниран имајќи ги предвид основните аспекти на мотоспортот: перформанси и победа. Станува збор за иновативен прототип кој паметно ја искористува секоја можност понудена од правилата на категоријата Ultimate T1+, со примарен акцент на агилноста и масата. Ги исполнува сите најважни потреби на возачот и патникот кои активно учествуваат во неговиот развој од самиот почеток. Од почетокот на проектот и пред бројните тест возења, возачите и патниците го споделија своето богато искуство и знаење со дизајнерите и инженерите, главно преку активно учество во дизајнот користејќи технологии за виртуелна реалност.

Sandrider е многу посебен за Dacia, тоа е Dacia, што значи дека е целосно во согласност со основните вредности на брендот.

ЕЛЕГАНТЕН, ЕСЕНЦИЈАЛЕН ДИЗАЈН

Прототипот на Sandrider го дизајнираа домашните дизајнери на Dacia, отсуството на непотребни детали на каросеријата е во склад со посветеноста на она што е суштинско. Возилото е составено исклучиво од делови од каросеријата кои се сметаат за апсолутно неопходни. Нема украсни или излишни делови и детали, секако, посебен акцент е ставен на аеродинамиката.

Во согласност со пристапот на брендот фокусиран на суштинските потреби на возачот и патникот, краткиот отворен кров е наклонет да исчезне од видното поле на екипажот. Антирефлективната боја што се користи на горниот дел од контролната табла е техника преземена од авијацијата која ја подобрува видливоста.

Во кабината, дизајнерите и инженерите на Dacia ставаат посебен акцент на потребите, навиките и ограничувањата на возачот и патникот. Модуларната табла со инструменти на прототипот на Sandrider му овозможува на секој член на екипажот да ги приспособи ергономските својства и распоредот на одредени карактеристики според нивните сопствени преференции.

РОБУСТЕН И ТЕРЕНСКИ ДИЗАЈН

Релито Дакар и другите рели на издржливост се едни од најпребирливите натпревари во мотоспортот. Затоа дизајнот на прототипот на Sandrider бараше пристап кој ќе го однесе цврстиот и теренски концепт на Dacia до екстремни нивоа.

Ова вклучуваше цврстина на возилото, со консолидација на шасијата и браникот, каросерија од јаглеродни влакна, двојна суспензија и погон на четири тркала наместени за тешки рели за издржливост. Иновативниот електричен систем обезбедува оптимално напојување на комплетната опрема во возилото, дури и во најтешките услови.

Покрај овие основни карактеристики на дизајнот, пристапот за дизајнирање на грубо теренско возило е проширен на аспекти кои можеби изгледаат како мали детали, но всушност им го олеснуваат животот на членовите на екипажот.

На пример, седиштата на Sabelt се покриени со специјална антибактериска ткаенина која самостојно ја регулира влагата. Резервните тркала се изложени за лесно ракување. Исто така, екипажот може да пристапи до алатката брзо и без потреба да се отвори кутијата.

Покрај тоа, има вградена магнетна плоча во каросеријата на Sandrider за да не се изгубат завртките за фиксирање на тркалата во песокот. Оваа идеја беше директно инспирирана од искуствата на членовите на екипажот и дизајнирана благодарение на познатото иновативно размислување на дизајнерите на Dacia.

Sandrider е опремен со пневматици од новата генерација на BF Goodrich кои обезбедуваат најдобар стисок на сите видови терени, со максимална отпорност на удари и дупнатини.

ЕКОЛОШКИ ПАМЕТЕН ПРИСТАП

Dacia е решена да биде лидер на полето на прифатлива елиминација на јаглеродниот отпечаток и целосно ја поддржува посветеноста на организаторите на релито Дакар и другите рели на издржливост, кои се однесуваат на поголема одржливост на моторните спортови.

Инженерите работеа особено напорно за да го направат автомобилот полесен и да ја намалат потрошувачката на гориво. Вкупната маса на прототипот Sandrider е намалена за околу 15 килограми во споредба со споредливите прототипови. Ова беше постигнато со користење на полесна, тубуларна шасија, отстранување на сите непотребни панели на каросеријата и користење на јаглеродни влакна за остатокот. Дизајнерите ги отстранија и сите украсни елементи, инженерите решија да вградат покомпактен и полесен мотор. Кога станува збор за распределбата на масата помеѓу предниот и задниот дел, со цел да се подобри држењето и динамичните перформанси, оптоварувањето на предниот дел е значително зголемено.

Уште поважно е да се истакне дека посебен акцент е ставен на аеродинамиката за да се намали потрошувачката на гориво и да се подобрат перформансите. Инженерите успеаја да го намалат отпорот на воздухот за 10% и да го подигнат за 40% во споредба со споредливите прототипови. Во текот на нивната работа тие особено се фокусираа на доводите за воздух кои го ладат моторот.

Термичкото управување е исклучително важно во екстремните услови на релито Дакар и другите рели на издржливост. За да се намали температурата во кабината, дизајнерите на Sandrider користеа анти-инфрацрвени пигменти директно вградени во панелите на каросеријата од јаглеродни влакна. За оваа постапка е поднесено барање за заштита - патентирање.

Моторот Sandrider користи синтетичко гориво произведено од Aramco. Тоа е едноставно и достапно решение кое го намалува влијанието врз животната средина. Синтетичките горива што ги развива Aramco се мешавина од водород од обновливи извори и одвоен COշ, што резултира со гориво со ниска содржина на јаглерод, компатибилно со денешните мотори. Dacia верува дека релито Дакар е идеалното место за тестирање на оваа технологија.

ПРВАТА ТРКА Е ПЛАНИРАНА ВО ОКТОМВРИ

Dacia Sandriders официјалниот тим на Dacia во W2RC, ќе се натпреварува на своето прво рели Дакар и другите етапи од Светскиот шампионат во рели издржливост во 2025 година.

Dacia Sandriders официјалниот тим на Dacia во W2RC, ќе се натпреварува на своето прво рели Дакар и другите етапи од Светскиот шампионат во рели издржливост во 2025 година.

Тимот на Dacia Sandriders собира три екипажи кои се одликуваат со искуство, талент и ентузијазам.

Францускиот рели возач Себастиен Леб (49) го освои Светскиот шампионат во рели девет пати по ред, од 2004 до 2012 година. Тој е еден од најуспешните спортски возачи и често го нарекуваат најдобар рели возач на сите времиња. Себастиен Леб учествува на релито Дакар од 2016 година. Негов партнер ќе биде совозачот Фабијан Луркин.

Возачот на релито Cristina Gutierrez Herrero (32) е важно име во рели круговите во крос-кантри. Таа веќе учествуваше на осум рели Дакар од 2017 до 2024 година. Во 2021 година, Кристина го освои светскиот куп во крос-кантри рели, во категоријата Т3. Во јануари 2024 година, таа стана втора жена што победила во категоријата (Challenger) во Дакар, по Јута Клајншмит која била прва во генералниот пласман. Совозач на Кристина ќе биде Pablo Moreno Huete.

Nasser Al-Attiyah е петкратен победник на Светскиот куп во крос-кантри рели и двократен светски шампион во рели издржливост. Тој е вистинска легенда на Дакар бидејќи пет пати победи на спектакуларниот настан.
Главни карактеристики на прототипот Sandrider
  • Категорија на FIA: Ultimate T1+
  • Шасија: тубуларна
  • Каросерија: јаглеродни влакна
  • Мотор: 3.0 V6 со два турбополначи и директно вбризгување
  • Максимална моќност: 265 kW/360 КС при 5000 вртежи во минута
  • Максимален вртежен момент: 539 Nm при 4250 вртежи во минута
  • Возење: 4x4
  • Менувач: 6-брзински секвенцијален
  • Предна/задна суспензија: двојна жешка
  • Должина на ударот на суспензијата: 350 mm
  • Фелни: 17-инчен алуминиум
  • Пневматици: BF Goodrich, 37 инчи
  • Должина x ширина x висина: 4140 x 2290 x 1810 mm
  • Меѓуоскино растојание: 3000 mm
  • Преден/заден настрешница: 590 / 550 mm